Content marketing (v preklade obsahový marketing) sa zaoberá tým, o čom vypovedá jeho preklad. Podstatou content marketingu je zaujať zákazníka na základe tvorenia obsahu. Obsah však nemôže byť hocijaký. Musí byť vytvorený zaujímavo, pútavo, kvalitne a mal by v zákazníkovi vzbudiť záujem o daný produkt alebo ponúkanú službu. Aj keď sa s postupom času definície content marketingu začínajú množiť, neexistuje ustálená podoba, ktorá by predstavovala oficiálnu verziu. Najpresnejšie však content marketing vystihuje definícia podľa CMI (Content Marketing Institute), ktorá s content marketingom pojednáva ako s:
„marketingovou technikou, ktorej hlavným účelom je vytvárať a zdieľať hodnotný, relevantný a konzistentný obsah za účelom zaujať a získať si jasne určené publikom – to všetko s cieľom dosiahnuť takú reakciu u zákazníka, ktorá prinesie spoločnosti zisk.“
Aj keď content marketing je v marketingovom svete pomerne známy, začal sa rozmáhať v poslednej dekáde. O tom, že je naozaj účinný svedčí aj fakt, že svoje uplatnenie postupne nachádza aj v menších firmách. V minulosti ho používali (už dnešné) veľké spoločnosti, ktoré sa z menších firiem vypracovali na väčšie aj vďaka aplikácii content marketingu. Jedná sa o také firmy, ktoré dnes pozná každý – Coca Cola, Red Bull, IBM či Toshiba. Čo je však zaujímavé, aj speváčka Lana Del Rey sa stala slávnou vďaka používaniu content marketingu. Jej marketingová stratégia pri vydaní nového albumu bola koordinovaná prostredníctvom Tumbrl. Je dôležité tiež spomenúť, kde a ako môže byť obsah content marketingu šírený a tvorený. Najpopulárnejšie je šírenie obsahového marketingu prostredníctvom internetu. Internet predstavuje zdroj, ktorý je dostupný už takmer všade a jeho veľkým plusom je to, že dokáže minimalizovať náklady na tvorbu obsahu a priniesť maximálny úžitok. Obsah sa dá tvoriť kdekoľvek a akokoľvek. Najčastejšie je tvorený na sociálnych sieťach (Instagram, Facebook či Twitter), vo forme videí zdieľaných na Youtube či vydávaním e-bookov, ktoré sú dostupné na stiahnutie prakticky zadarmo. Spomenuté možnosti však nie sú jediné, pomocou ktorých býva content marketing publikovaný. Možností je oveľa viac a aj v tomto prípade platí známe pravidlo, že fantázii sa medze nekladú a neustále sa objavujú nové techniky, ktoré používanie content marketingu v praxi povyšujú na vyšší level.
Každá spoločnosť si je vedomá toho, že ak sa chce stať úspešnou, musí mať možno čo najširšiu zákaznícku základňu a dobré meno, čo sa dá vybudovať práve pomocou tejto marketingovej techniky. Content marketing je taká technika, vďaka ktorej možno podnikanie posunúť na vyšší level. Veľkým plusom je aj to, že je vytvorených viacero kníh, ktoré sa zaoberajú problematikou content marketingu, vďaka čomu sa content marketing stáva v praxi oveľa dostupnejším.